VIDEOTUTORIALS, VÆRKTØJER & SKABELONER
Velkommen til Entreprenør værktøjskassen for Tonemestre
Hvordan bliver man en god netværker?
Hvorfor lave en salgsstrategi?
Hvorfor have en salgsstrategi? Det er vigtigt at have en god salgsstrategi, hvis du ønsker at opnå dine salgsmål. En god salgsstrategi skal understøttes af en handlingsplan, der fokuserer på indsatsområder og ressourcer. OG personlig kontakt – og opfølgning. Det er ALTID dig der skal følge et salg til dørs.
Hvordan laver jeg MERsalg?
Nøglen til at blive god til MERsalg er at kunne se og høre kundens behov. Når du først har lært at ”få øje på” og “lytte dig til” kundens behov, så er det svært at holde salget nede. Start derfor med at lære at være opmærksom og lytte til dine kunder. På den måde kan du bedre hjælpe dem med at få det, de ønsker sig.
Hvornår er man en god sælger?
En god sælger ved, hvilke spørgsmål man skal stille, og hvornår, man skal stille dem. At blive god til at stille de rigtige spørgsmål er uhyre vigtigt, hvis man skal have succes med salg. Det er altid en god ide at stille hv-spørgsmål som hvad, hvis, hvornår, hvilken, hvorfor og hvem
Hvad er et krydssalg?
Definition. Krydssalg kan sammenlignes med mersalg, men indebærer i højere grad, at produkterne der “mersælges” krydser samme produktkategori som det forventede køb.
Hvordan skaber man interesse for den ydelse – eller produktet?
Spørg, lyt og forstå. Du skal give plads til, at kunden åbner for information om deres forretning og deres forventninger. Kunden vil opleve at du udviser interesse for pdersonen og vedkommendes behov. Det er en god position for dig at være i, og det skaber tillid.
Hvad er en god kundeoplevelse?
Den gode kundeoplevelse kommer af, at kunden føler sig set og mødt. Det er vigtigt, at man finder frem til lige netop den energi og opmærksomhed, som kunden forventer – bevidst eller ubevidst. “Når man udvikler et koncept, skal man tænke kundernes adfærd og personlighed ind i kabalen.
Hvorfor er det ikke altid en god idé at sætte salgspriserne lavt?
Den absolut største prisfejl du kan gøre, er at sætte dine priser for lavt til at starte med ‘out of need’ eller konsekvent give rabatter for at tiltrække kunder. OBS. Det betyder ikke, at du ikke skal lave kampagner med rabat, men hvis du altid giver rabat, så vil du kun tiltrække et meget prisfokuseret kundesegment.
Hvordan prissætter man sig selv?
Hvor meget du koster i timen? Tænk på, at du ikke kan fakturere alle dine timer til dine kunder, fordi du også skal have tid til alt det andet i din virksomhed – administration, udvikling, opfølgning, produktion mm. Du skal også tjene penge til ferie og fridage og til, at du evt. kan blive syg.
Hvad skal min timepris være?
Din timepris skal være din ønskede løn divideret med antal timer, du arbejder. Lad os tage et simpelt eksempel først. Hvis du gerne vil tjene 40.000 om måneden før skat og arbejde 37 timer hver uge, så svarer det til 480.000/år og cirka 1600 timer på et år. Det giver cirka 300 kroner i timen.
Hvad indeholder dækningsbidrag?
Når en virksomhed sælger et produkt, er der nogle omkostninger direkte forbundet med salget. Dækningsbidraget er den del af omsætningen (salget), der er tilbage, når disse omkostninger er betalt. Dækningsbidrag er altså det bidrag, som en given vare kan give til dækning af virksomhedens faste omkostninger.
Hvordan regner man dækningsbidrag ud?
Dækningsbidrag / omsætning x 100 = dækningsgrad. Det vil altså sige, at for at beregne dækningsgraden, skal dækningsbidraget divideres med omsætningen for derefter at blive ganget med 100, som giver tallet i procent.
Hvad er en kontrakt?
En kontrakt er en mundtlig eller skriftlig aftale mellem personer eller virksomheder. En kontrakt beskriver alle detaljerne omkring den aftale, som parterne er blevet enige om. Kontrakter kan bruges til mange forskellige ting, for eksempel i forbindelse med indgåelse af et job, ansættelser, eller partnerskaber.
Hvordan skal en kontrakt se ud?
En kontrakt bør som minimum indeholde en datomærkning, koert om ydelserrne og en håndskrevet underskrift eller en digital signatur.
Hvornår er en kontrakt indgået?
Ifølge aftaleloven er det bindende for begge parter, når tilbudsgiver – fx dig, der sælger din ydelse – har fremsat et tilbud, som modtager – køberen af ydelsen – har accepteret. Reglerne er klare: aftalen er bindende, uanset om den er mundtlig eller skriftlig.
Kan man komme ud af en underskrevet kontrakt?
Kan du annullere en aftale? I de fleste tilfælde er en annullering af aftale ikke muligt. En aftale er bindende så snart begge parter har sat deres underskrift eller bekræftet aftalen på anden vis.
Hvad hedder en person der indgår en kontrakt?
En kontrakt bliver til ved, at to eller flere parter – være sig fysiske eller ju- ridiske personer, virksomheder eller institutioner – indgår aftale om en retlig disposition, et køb, et lån, udførelsen af et arbejde eller andet, hvis indhold de mere eller mindre udførligt har beskrevet i aftalen.
Hvordan læser man en kontrakt?
En kontrakt bør altid være datomærket. En kontrakt bør altid være opdelt i afsnit, der tydelige beskriver de forskellige punkter i kontrakten. En kontrakt bør altid være beskrevet med et formål, der vil gøre tolkningen af kontrakten lettere, ved eventuelle tvister.
Hvilke konsekvenser er der ved misligholdelse af en kontrakt?
I de fleste tilfælde bliver kontrakten ophævet af misligholdelsen. Men det giver den forurettede part ret til at kræve erstatning eller et nedslag i prisen – hvis kontrakten inkluderer et køb eller en pris. Dog skal der her være tale om væsentlig misligholdelse.
Kan man trække en underskrift fra en kontrakt tilbage?
Du kan ikke bagefter komme og “fortryde” din underskrift, som du kan med f. eks. et køb i en butik. Du kan være heldig, at den anden part er villig til at se bort fra kontrakten.
Hvornår kan man ophæve en kontrakt?
Det er en undersøgelse af hvornår og hvordan en eksisterende kontrakt kan ophøre med at eksistere, som følge af at kontrakten er blevet misligholdt. Hovedreglen er, at en part kan ophæve aftalen, såfremt der foreligger væsentlig misligholdelse fra en anden parts side.
Hvem skriver først under på en kontrakt?
Der gælder ingen regler om, hvem der skal underskrive købsaftalen først. Det er således op til parterne, om køber eller sælger underskriver først, eller om parterne mødes og underskriver samtidig. Det vil ofte være praktiske hensyn, der bestemmer, om parterne anvender den ene eller den anden fremgangsmåde.
Hvornår er man bundet af en aftale?
Når du som tilbudsgiver har modtaget en accept, er aftalen endeligt indgået. Accepten kan være mundtlig, men det er vigtigt at sikre sig en skriftlig bekræftelse. Man behøver herefter ikke at skrive en egentlig formel aftale; aftalens indhold består af det oprindelige tilbud, sammenholdt med accepten.
Hvor bindende er en underskrift?
Så snart du sætter underskriften på aftalen, bekræfter du, at du er bekendt med kontraktens indhold. Underskriften er derfor bindende. Man er forpligtet til at overholde en kontrakt, så snart man har sat sin underskrift herpå. Man har ikke krav på at få ophævet kontrakten, selvom man fortryder kort tid efter.
Hvad gør en kontrakt bindende?
En kontrakt er juridisk gyldig, når man aktivt har indgået aftalen enten mundtligt eller skriftligt. En kontrakt er ikke gyldig, hvis man ikke har gjort noget aktivt for at indgå aftalen. Hvis man for eksempel ikke har svaret på et tilbud, er der altså ikke indgået en juridisk gyldig kontrakt.
Hvilke konsekvenser er der ved misligholdelse af kontrakten?
I de fleste tilfælde bliver kontrakten ophævet af misligholdelsen. Men det giver den forurettede part ret til at kræve erstatning eller et nedslag i prisen – hvis kontrakten inkluderer et køb eller en pris. Dog skal der her være tale om væsentlig misligholdelse.
Hvad betyder planlægning?
Planlægning er de indledende, tankemæssige og logistiske aktiviteter inden selve udførelsen. Planlægning kan være lineær, sådan at den er fuldstændigt afsluttet, før iværksættelsen begynder, – eller den kan være dynamisk, sådan at den fortsætter også under hele iværksættelsen af aktiviteten.
Hvor er Planlægning vigtig?
Planlægning er nøglen til at få overblik. Når vi har overblik giver det os ro og mulighed for at fokusere i længere tid. Uden overblik har vi stor sandsynlighed for at bruge en masse unødig tid til fx hele tiden at skulle tage stilling: “hvad skal jeg nu”, “hvad er vigtigst”, “hvad har jeg lyst til”.
Hvordan får man et godt overblik?
Vil du have overblik over din dag, er det første du bør gøre at placere indkomne opgaver og aftaler i et helt simple prioriteringsskema. Når du prioriterer dine arbejdsopgaver, får du mere overskud til at løse dem. Effektivitet handler om at kunne prioritere!
Hvordan arbejder man struktureret?
7 gode råd til en bedre arbejdsdag
Hvordan arbejder man mest effektivt?
Lav effektive arbejdspas på 45 min., hvor du prioriterer dine opgaver efter hvad der er vigtigst og hvad der haster samtidig med, at du lægger de mest vanskelige og komplekse opgaver først på dagen. Ingen emails eller unødige telefonopkald. Emails og telefonopkald lægger du sidst på dagen. Hold aktive pauser på 15 min. – hver time. Eksperter mener, at vores hjerne ikke er bygget til at koncentrere sig længere end 20-30 minutter ad gangen. Husk derfor at holde pauser. Du bliver langt mere effektiv, når du arbejder fokuseret i en kortere periode.